Czy naprawdę programy lojalnościowe są warte uwagi?

Klient jest najbardziej istotny – szczególnie stały klient! Jeśli jakiś biznesmen myśli w inny sposób, powinien jak najszybciej odmienić swoją mentalność, ponieważ klienci są coraz mądrzejsi, czyli potrafią wyczuć, że np. stacja benzynowa, restauracja czy zakład fryzjerski zasadniczo nie potrafią zadbać o klienta. Jeśli na polskim rynku prowadzi działalność sporo przedsiębiorstw, konkurencja jest nieziemska, nieusatysfakcjonowany klient odejdzie do konkurencji. Tak naprawdę nie trzeba być jakimś geniuszem, aby móc dojść do takich wniosków.

Karta kredytowa na zakupy

Źródło: http://pixabay.com/

Poza tym, nawet jeżeli klient (masz więcej pytań?) jest świetnie obsłużony, nierzadko ze zwykłej ciekawości poszukuje innych firm – np. sporo pań nie posiada stałego salonu fryzjerskiego. Jednakże w interesie właściciela biznesu jest to, aby posiadać grono zaufanych klientów. Takich ludzi, którzy umieją pokazać swoje przywiązanie. Taki stały klient (https://www.secretclient.com/badania-marketingowe/tajemniczy-klient-mystery-shopping/) jest prawdziwym skarbem. Regularnie daje zarobić, a poza tym, w większości przypadków poleca świadczone przez nas usługi własnym znajomym, członkom rodziny, sąsiadom z ulicy, itp. W jaki sposób uzyskać w takim razie większą ilość stałych klientów tzw marketing relacji.

Skuteczne, choć w sumie nie we wszystkich branżach, są wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe – czyli na przykład pani, która będzie w prowadzonym przez nas zakładzie fryzjerskim stałą klientką, po no powiedzmy 10 wizytach będzie miała możliwość nie zapłacić za fryzurę. Każdy wie: przeciętna Polka uwielbia zmieniać swój wygląd, ale niestety nie posiada zbyt wielkich funduszy. Salon fryzjerski, który oferuje obniżki oraz gratisy dla wiernych klientów zapewne będzie chętniej odwiedzany. Niby po co zmieniać salon fryzjerski, jeżeli czeka się na bonifikatę?

Jednak należy napisać, iż spora część biznesmenów to najzwyczajniej w świecie cwaniaki – zatem ustalają regulamin w taki sposób, że odebranie nagród nie jest realne. Trudno sądzić, że takie cwaniakowanie zostanie docenione przez ludzi. Zapewne klient zrobiony w konia ani razu nie odwiedzi nas, do tego zrobi nam negatywny PR wśród własnych bliskich. Tak czy siak program lojalnościowy może dać dużo profitów, a więc naprawdę nie ma żadnego sensu w rolowaniu klientów. Mamy 2014 rok, czasy dzikiego kapitalizmu, dawno minęły. Musimy to wiedzieć, w końcu jesteśmy biznesmenami.

Więcej na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *