
Właśnie, lecz czy można śmiało rzec, że w naszym kraju, przykładowo w naszych marketach, na myjniach, itp., dostrzec można, iż klienci są świetnie obsługiwani? No cóż, tak naprawdę nie jest rewelacyjnie. Często przykładowo pracownica sklepu nawet nie mówi dzień dobry i pozostałych czysto grzecznościowych zwrotów. Naturalnie i jak jakość obsługi klienta w XXI wieku stoi na o wiele wyższym poziomie, niż kiedyś, ale widać różnicę między Polską, a choćby USA. Chociaż (zobacz idź do serwisu) i na mitycznym Zachodzie obsługa klientów nie jest idealna…
Pewnie wiele zależy od przeciętnej wysokości pensji – jeżeli najczęściej pracownicy odpowiedzialni za kontakt z klientami niestety nie zarabiają godnych pieniędzy, nie może dziwić, że nie będą bardzo uszczęśliwieni, pełni energii. A zresztą nie rozchodzi się tylko o podejście do drugiego człowieka. Również istotne jest to czy określony pracownik potrafi doradzić klientowi. Bo weźmy w rachubę chociażby sklep ze sprzętami RTV oraz AGD. Jeśli pracownicy takiego przybytku będą mili, lecz nie będą mogli dobrze doradzić odnośnie na przykład tego jakie tostery, radia czy komputery są OK, ciężko powiedzieć, że jakość (hiperłącze do serwisu) obsługi będzie charakteryzowała się dobrym poziomem.