W jaki sposób udoskonalić jakość obsługi klientów?

Wybujałe ego w żadnym razie nie jest zdrowe – w szczególności jeżeli rozchodzi się o prowadzenie własnej firmy. W końcu jeżeli któryś biznesmen uważa, iż klient nie jest najważniejszy, zapewne po jakimś czasie będzie miewał ogromne kłopoty z nazbieraniem na ZUS! Można powiedzieć, że jeżeli na serio podchodzimy do prowadzenia firmy, w żadnym razie nie możemy zapomnieć o klientach. Wiadomo – nierzadko trudno współpracować z klientami, ponieważ pragną niewygórowanych cen oraz doskonałej jakości, ale takie jest życie właściciela firmy. Jeśli komuś to nie pasi, niech idzie na etat.

tajemniczy klient

Źródło: flickr.com

Co w takim razie należy poradzić właścicielowi firmy, który chciałby ściągnąć do własnego biznesu dużo większe pieniądze? Wielce istotne jest to by przykładowo zlecić specjalistom przeprowadzenie badań marketingowych. Często badania marketingowe powodują, że po zaznajomieniu się z końcowymi wynikami najzwyczajniej bardzo odmieniamy swoje podejście do klienta. Weźmy w rachubę np. sklep mięsny. Któż wie, może Polacy bardzo lubią mięso jakie jest podawane przez młode ekspedientki? Co sprawia, iż znacząco wzrośnie sprzedaż w naszym sklepie? Wysoce prawdopodobne. Resztę na

Oczywiście nie warto brać na serio tekstu o młodych pracownicach, ponieważ to był tylko taki przykład. Zasadniczo chodzi o to by umieć wychwycić oczekiwania ludzi. Na całe szczęście badania (link) marketingowe są dzisiaj przeprowadzane w fachowy sposób, zatem jeśli zostaną tylko przeprowadzone przez ekspertów, zapewne końcowy raport sporo wniesie. Jednak nawet najbardziej efektywne działania marketingowe – aktualna oferta – więcej na ten temat tutaj – zapewne nie dadzą pożądanych skutków, jeżeli nasi pracownicy, a więc ludzie podejmujący klientów, nie będą umieli umiejętnie się zachować.

Najbardziej istotne jest to, aby klient został obsłużony przez schludnie wyglądającego pracownika, który charakteryzuje się kulturą osobistą, przyjaznym usposobieniem, a do tego ma odpowiednią wiedzę. A więc jeśli ktoś sprzedaje auta w salonie powinien umieć odpowiedzieć na absolutnie każde zapytanie dot. motoryzacji. W ostatnim czasie coraz częstszym gościem w różnego rodzaju sklepach bądź stacjach benzynowych jest tzw. mystery client, rozchodzi się o badania marketingowe tajemniczy klient, na pewno warto korzystać z wykonywanych przez niego usług.
Źródło: http://www.secretclient.com/audyt-jakosci-oblsugi-klienta.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *