Ocena pracowników przynosi pracodawcy szereg istotnych wiadomości na temat wykonywania zleconych przez pracodawcę zadań, zachowań personelu oraz cech osobowości, które predestynują do osiągania sukcesu na zajmowanych stanowiskach. W zależności od wybranych przez organizację kryteriów oceniania ocenie mogą podlegać takie aspekty jak odpowiedzialność, terminowość, samodzielność w planowaniu i organizowaniu pracy czy morale pracownika. W celu zbadania powyższych elementów, niektóre organizacje przeprowadzają rozmowy ze współpracownikami podwładnego oraz spotkania pracownika z coachem. Wszystko po to, by jak najpełniej wykorzystać potencjał podwładnego.

Ocenianie pracowników tylko wtedy przynosi oczekiwane efekty, jeżeli odbywa się systematycznie. Spełnia wtedy swoje cele i może służyć pracodawcy w ukierunkowaniu polityki kadrowej, gromadzeniu danych o pracowniku oraz informowaniu pracownika o jego mocnych i słabych stronach. Otrzymanie pozytywnych informacji zwrotnych silnie motywuje pracownika. Pracownik, otrzymując informację na temat swojej pracy, może poczuć się zmotywowany i mieć ochotę na udoskonalenie efektywności swojej pracy. Metoda okresowego oceniania pracowników jest bardzo skuteczna jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi.
W sytuacji, kiedy będziesz poszukiwać innych tego rodzaju porad, to te wskazówki z www (https://kancelaria-polonica.pl/obsluga-wierzytelnosci/) bez cienia wątpliwości wydadzą się Tobie niesamowicie użyteczne.
Obok mierzalnych czynników, takich jak wyniki pracy, ocena pracowników ma przynieść również informacje na temat obszarów niemierzalnych, takich jak zadowolenie z pracy, poziom integracji z zespołem, klimat organizacji. Personel powinien być zaznajomiony z formą przeprowadzanej oceny, a przyjęty przez organizację system oceniania pracowników powinien być jawny i zrozumiały dla całego personelu.