Serwisowanie urządzeń sprężonego powietrza

Systemy sprężonego powietrza działają we wszystkich miejscach, gdzie funkcjonują systemy pneumatyczne – we wszelkiego rodzaju gałęziach przemysłu, ale nie tylko. Sprężone powietrze, napędzające systemy pneumatyczne wykorzystuje się także w warsztatach naprawczych czy serwisach komputerowych. Jest to niedrogi i skuteczny sposób poruszania części układu pneumatycznego, sprężone powietrze wykorzystuje się oprócz tego do oczyszczania urządzeń z bardzo drobnych zabrudzeń. Wydawać by się mogło, że systemy pneumatyczne są niezawodne. Niestety, nawet one mogą ulec awarii. By jej zapobiec w systemach sprężonego powietrza montuje się specjalne elementy.

sprężarka śrubowa

Źródło: http://pneuma.pl

Powietrze zawiera wilgoć, która niekiedy wpływa niekorzystnie na trwałość metalowych elementów układu. W trakcie sprężania powietrza, będąca w nim wilgoć zmienia stan skupienia skraplając się i osiada na elementach układu. By temu zapobiec, wykorzystuje się osuszacze sprężonego powietrza Dostępne są dwa rodzaje osuszaczy najczęściej używanym jest osuszacz chłodniczy. Zasada jego działania jest niezwykle prosta – ma on wytrącać wodę zawartą w powietrzu będącym w środku układu, przez zmianę jej stanu skupienia na stały.

Czyż analizowany wpis nie jest niebanalny? Jeśli tak twierdzisz, kliknij tutaj – zalecam ten link (https://multitech-wroclaw.pl/giecie-blach/), gdyż odnajdziesz tam przykuwające wzrok artykuły.

Inny, mniej nagminnie wykorzystywany typ tych urządzeń opiera się na elementach pochłaniających wilgoć i jest stosowany przy dużo większych ciśnieniach. Osuszacz jest nierzadko największą częścią systemu pneumatycznego, produkuje duże ilości wody którą należy regularnie wylewać.

Innym najgorszym wrogiem systemów pneumatycznych jest olej. W dużej liczbie miejsc układu jest on pomocny – ma bowiem ograniczyć tarcia elementów.

Jeżeli chcesz poczytać więcej, jest oryginalna publikacja o identycznej tematyce, jaką należy zobaczyć. To świetny moment zatem zrób to!

W innych częściach jest natomiast niepożądany. W układzie pneumatycznym olej przepływa wraz z wilgocią, taką mieszaninę wody z olejem nazywa się fachowo kondensatem.

Dla pozbycia się tej cieczy z układu wykorzystuje się elementy nazywane spustami kondensatu. Spusty kondensatu mogą działać całkiem samodzielnie, zależnie od ilości kondensatu w układzie. W mniej skomplikowanych układach wykorzystuje się manualne spusty, wymagają one jednak bardzo regularnego obsługiwania. Kondensat jest bowiem niezwykle niebezpieczny dla niemal każdego elementu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *