Lojalna Jola czyli program lojalnościowy

Programy lojalnościowe są coraz modniejszymi i bardzo skutecznymi działaniami marketingowymi, bo mimo że są wydłużone w czasie, utrzymują relacje z klientami przy niższych nakładach finansowych w zestawieniu z tradycyjną reklamą. Wielu Polaków posiada kartę stałego klienta i miała z tego rodzaju programami do czynienia. Program lojalnościowy B2B opracowuje się po dokładnej analizie firmy, rynku, na jakim działa, metod dystrybucji itp. Program taki musi przewidzieć różnego typu aspekty prawne oraz podatkowe. Wreszcie opracowywana jest aplikacja do przetwarzania danych. Firmy opracowujące programy lojalnościowe oraz programy motywacyjne zajmują się również stałą obsługą programu. Organizują szkolenia dla pracowników w ich obsłudze, prowadzą infolinię programu, kupują i dystrybuują nagrody, na bieżąco reagują na zmiany w programach, zajmują się reklamacjami, tworzą raporty dotyczące działających programów.

Po co to wszystko?

Celem wdrażania programów lojalnościowych i motywacyjnych jest wzrost sprzedaży towarów i usług wśród konsumentów – klientów firmy wprowadzającej program,

Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe

Źródło: Programylojalnosciowe.pl

zatrzymanie grupy klientów najbardziej intratnych, promocja sprzedaży, reklama produktów i usług, PR firmy, sprzedaż pakietów produktów, promocje towarów, eventy, instrument do nagradzania nowych klientów za współpracę, narzędzie do przywiązywania klienta do własnej marki.Dalsza część

Czy ja mam w tym interes?

programy lojalnościowe mogą jednak także stanowić zagrożenie dla stabilności finansowej danej firmy. Typowym przykładem mogą być linie lotnicze. Podobno gdyby wszyscy klienci upomnieli się o przyznane w różnych programach lojalnościowych mile, dla wielu linii (przejdź do strony) skończyłoby się to plajtą. Nie mamy tu na myśli tanich linii lotniczych, gdyż klient wybiera je ze względu na niską cenę biletów, a nie bonusowe mile, które może zbierać i wykorzystać.

Konsumenci również okazują zniecierpliwienie, będąc bombardowanymi ofertami programów lojalnościowych na lotniskach, stacjach benzynowych czy gabinetach kosmetycznych. Wyszli im naprzeciw niektórzy remitenci, oferując karty „antylojalnościowe”. Karty te premiują ich posiadacza za zakupy w jak najróżniejszych sieciach. Programy te zdobywają dopiero popularność i czas pokaże, czy się przyjmą.

Więcej na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *