Jak przekonać się, czy klient jest zadowolony?

W obecnym zarządzaniu działalnością gospodarczą istnieje dużo różnych sposobów na badanie satysfakcji klientów. Zwykle zleca się outsourcingowym agencjom marketingowym zrobienie ankiet, w których konsumenci wyrażają swoje opinie na temat artykułów i pracowników firmy. Czasem również są udostępniane kompleksowe kwestionariusze na portalach internetowych. Niestety, tego rodzaju badania posiadają znaczną wadę – respondenci często nie odpowiadają zgodnie z prawdą, a same rezultaty analizy nie oddają rzeczywistości.

Wynaleziono idealne badanie, które może wiarygodnie ocenić jakość obsługi klienta w konkretnym oddziale przedsiębiorstwo.

centrum handlowe

Autor: Ken Lund
Źródło: http://www.flickr.com

Zasadza się ono na tym, że do wskazanej placówki deleguje się bez uprzedzenia badacza, który ma wyglądać jak zwyczajny klient – musi dokonać zakupu albo skorzystać z usługi. Ludzie z obsługi nie mogą zdawać sobie sprawy, że odwiedził ich właśnie tzw. „mystery shopper”. Po wizytacji w przybytku badacz musi wypełnić odpowiedni kwestionariusz, w którym zrecenzuje swoje wrażenia z zakupów. W ten sposób można bardzo efektywnie ocenić jakość obsługi klienta. Kiedy członkowie obsługi nie zdają sobie sprawy, że oto właśnie odwiedził ich „tajemniczy klient (sprawdź to koniecznie)”, zachowują się swobodnie, tak jak na co dzień. Niweluje to minus wizytacji zarządców w sklepach firmy – świadomi wizytacji zatrudnienie zawsze starają się wypaść jak najlepiej.Czytaj dalej

W ostatnim dziesięcioleciu internet przyniósł firmom sporo dobrych narzędzi do uzyskania opinii klientów. Najefektywniejszym są rzecz jasna fanpage na największym serwisie społecznościowym świata, który komunikuje ze sobą już ponad tysiąc milionów ludzi na całej kuli ziemskiej. Każda firma musi prowadzić fanpage na Fejsie, na którym internauci mogą wyrażać swoje opinie na temat artykułów i usług.

Jak sądzisz? Czy znajdziesz dane na opisywany temat? Zapewne tak – przejdź po tym linku oraz odszukaj informacje tutaj.

Podstawową rolą administratora jest nieustanne poznawanie tych wszystkich głosów. Opinie użytkowników muszą być przekazywane do kierownictwa marki. Dzisiejsi konsumenci chcą, by firmy brały pod uwagę ich opinie.

Napisał

Źródło: SecretClient.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *