Telefonia dla zakładów pracy – jakie są korzyści?

Większe przedsiębiorstwa potrzebują szybkich i niedrogich rozwiązań telekomunikacyjnych. Jest to zwłaszcza przydatne w przedsiębiorstwach trudniących się telemarketingiem, czy tych wymagających szybkiej komunikacji między różnymi działami. Duża liczba telefonów i urządzeń faksujących wymaga instalacji własnej centrali telefonicznej dla uniknięcia zatorów na linii komunikacyjnej.

Centrala telefoniczna pozwala na prowadzenie wielu rozmów przy wykorzystaniu tylko kilku linii (odsyłam do tego serwisu) telefonicznych. Przykładowo jeśli przedsiębiorstwo posiada dział wsparcie technicznego, w którym znajduje się paru pracowników, nie jest koniecznością instalowanie oddzielnej linii i wymyślanie oddzielnego numeru dla wszystkich. Centrala telefoniczna połączy petenta w sposób automatyczny z którymś konsultantem, nawet jeśli kilka linii jest już zajętych.

Postęp to większe możliwości

telefon

Źródło: www.morguefile.com

W dawnych czasach centrale telekomunikacyjne były bardzo kosztownymi przyrządami, będącymi w posiadaniu firmy telekomunikacyjnej. Koszty eksploatacji podnosiły nagminne awarie i obowiązek obsługi manualnej. Obecnie centrale cyfrowe są niewielkie, niemalże się nie psujące i na tyle tanie, że największe firmy mogą sobie na nie pozwolić. Taka centrala – serwis – wymaga jedynie odpowiedniej konfiguracji wykonanej przez profesjonalistów z dziedziny telekomunikacji i może działać właściwie bez ingerencji z zewnątrz co pozwala ograniczyć koszty wykorzystania w zasadzie tylko do kosztów prądu zużywanego przez urządzenie.

Ograniczanie kosztów
Każda wielka firma stara się maksymalnie ograniczyć wydatki przy zachowaniu dużej skuteczności. Korporacje zajmujące się telefoniczną obsługą klienta zamiast zwykłych cyfrowych centrali wykorzystują centrale voip. Oznacza to tyle, że rolę aparatu telefonicznego wykonuje komputer który łączy się z serwerem pełniącym zadania centrali. Koszty takiego rozwiązania voip dla firm są znacznie niższe od tych, jakie należy ponieść w wypadku tradycyjnej centrali. Serwery są dużo tańsze od centrali, firmy zaoszczędzają dużo na telefonach a jakość wykonywanych usług jest wysoka dzięki temu, że pracownik posiada dostęp do złożonego systemu z wykorzystaniem komputera. Oprócz tego nagrywanie rozmów jest praktycznie prostsze, co zapewnia bezpieczeństwo i opcję sprawdzania jakości pracy zatrudnionych osób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *