Wielu kierowców zastanawia się, który napęd w samochodzie jest lepszy — na przednie czy na tylne koła?

Są ludzie, którzy są miłośnikami przedniego napędu w wozie. Są też tacy, którzy cenią tylny napęd. Obydwie grupy wymieniają swe racje.
Trudno jest jasno wyłonić zwycięzcę.

Galanteria betonowa firmy AWBUD

Autor: AWBUD
Zbiorniki

Autor: Kris Duda
Źródło: http://www.flickr.com
Znaczny procent samochodów, które poruszają się po polskich drogach, mają napęd na przednie koła. Jednak istnieje taka grupa uczestników ruchu drogowego, którzy wydają się być fanami tylnego napędu i nic nie jest w stanie zmienić ich zdania. Odkąd zaczęliśmy do naszej ojczyzny sprowadzać samochody terenowe i sportowe, to rośnie w siłę również trzecia grupa — miłośników napędu na wszystkie koła. Jednakże omówmy je po kolei.

W przypadku, kiedy masz ochotę przestudiować taką problematykę także od innej strony, sprawdź więcej w tym tekście (https://francraft.com/wdrazanie-iso-14001/), gdyż on również ją analizuje.

Napędy przednie mają łatwą konstrukcję. Dzięki dociążeniu przedniej osi łatwiej utrzymać równomierne dociążenie wozu. Zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że na tylnych siedzeniach także będą podróżować pasażerowie. Wówczas wóz jest mniej podatny na uderzenie bocznych podmuchów wiatru. Na dodatek uwolnione miejsce z tyłu daje możliwość na zaprojektowanie pojemnego bagażnika. Tylny napęd natomiast spodoba się wszystkim ludziom, którzy kochają sportowe samochody. Konstrukcja takiego rodzaju jest bardziej kosztowna, zatem stosuje się ją tylko w droższych modelach. Niezdecydowanych jest w stanie pojednać trzecia propozycja — czyli napęd 4×4. Tego typu auta są naprawdę rewelacyjne.

Świetnie trzymają się szosy, rzadziej wpadają w poślizg. Na dodatek można nimi jeździć po bezdrożach i raczej nie istnieje niebezpieczeństwo, żeby gdzieś się nim zakopać. Napęd tego typu możemy wyłączać, by wóz mniej palił.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *